Meld het verlies van je bankpas of creditcard

Is je bankpas of creditcard kwijt of gestolen? Meld dat dan zo snel mogelijk. Dat kan altijd telefonisch en vaak ook via een app. Hieronder vind je alle telefoonnummers en de juiste links.
 

Bankpassen

Bank Telefoonnummer Buitenland Melden via app
ASN Bank 070 35 69 335 +31 70 35 69 335 Ja
ABN Amro 0900 00 24 (lokaal tarief) +31 10 241 17 20 Ja
Bunq 0800 03 13 (gratis) +31 88 385 53 72 Ja
ING Bank 020 22 888 00 +31 20 22 888 00 -
Knab 0800 03 13 (gratis) +31 88 385 53 72 Ja
N26 +44 2035 107126 +31 88 385 53 72 Ja
Openbank +31 70 70 07 516 +31 70 70 07 516 Ja
Rabobank 088 722 67 67 +31 88 722 67 67 Ja
Regiobank 0800 03 13 (gratis) +31 88 385 53 72 Ja
Revolut +44 2035 107126 +31 88 385 53 72 Ja
SNS Bank 088 385 53 72 +31 88 385 53 72 Ja
Transferwise +44 203 6950 999 +44 203 6950 999 Ja
Triodos 0800 03 13 (gratis) +31 88 385 53 72 Ja
Overige Nederlandse banken 0800 03 13 (gratis) +31 88 385 53 72 -


Creditcards

Uitgever Telefoonnummer
ABN Amro Creditcard +31 (0) 20 660 06 11
American Express +31 (0)20 504 81 96
ING Creditcard +31 (0)20 228 88 00
ICS Cards (Visa World Card, Mastercard Classic, ANWB creditcards, ASN Creditcard, SNS Creditcard, Bijenkorf Card) +31 (0)20 660 06 11
Qander (Holland Visa Card, Miles and More) +31 (0)73 646 25 99
Rabocard +31 (0)499 49 91 12


Zo snel mogelijk melden

Meld verlies of diefstal van een bankpas of creditcard altijd zo snel mogelijk, in ieder geval binnen 24 uur. Als je te lang wacht, kun je aansprakelijk gesteld worden voor de schade.

Bij het verlies van een creditcard kun je vaak ook kiezen voor het blokkeren van de betaalfunctie. Mocht je de kaart weer terugvinden, dan kun je hem weer deblokkeren.

Na het melden van verlies of diefstal kun je ook meteen een nieuwe kaart aanvragen.

Kijk voor meer informatie ook op de website veiligbankieren.nl. Deze is speciaal hiervoor opgericht door de banken zelf.