Meld het verlies van je bankpas of creditcard

Is je bankpas of creditcard kwijt of gestolen? Meld dat dan zo snel mogelijk. Dat kan altijd telefonisch en vaak ook via een app. Hieronder vind je alle telefoonnummers en de juiste links.
 

Bankpassen

BankTelefoonnummerBuitenlandMelden via app
ASN Bank070 35 69 335+31 70 35 69 335Ja
ABN Amro0900 00 24 (lokaal tarief)+31 10 241 17 20Ja
Bunq0800 03 13 (gratis)+31 88 385 53 72Ja
ING Bank020 22 888 00+31 20 22 888 00-
Knab0800 03 13 (gratis)+31 88 385 53 72Ja
N26+44 2035 107126+31 88 385 53 72Ja
Openbank+31 70 70 07 516+31 70 70 07 516Ja
Rabobank088 722 67 67+31 88 722 67 67Ja
Regiobank0800 03 13 (gratis)+31 88 385 53 72Ja
Revolut+44 2035 107126+31 88 385 53 72Ja
SNS Bank088 385 53 72+31 88 385 53 72Ja
Transferwise+44 203 6950 999+44 203 6950 999Ja
Triodos0800 03 13 (gratis)+31 88 385 53 72Ja
Overige Nederlandse banken0800 03 13 (gratis)+31 88 385 53 72-


Creditcards

UitgeverTelefoonnummer
ABN Amro Creditcard+31 (0) 20 660 06 11
American Express+31 (0)20 504 81 96
ING Creditcard+31 (0)20 228 88 00
ICS Cards (Visa World Card, Mastercard Classic, ANWB creditcards, ASN Creditcard, SNS Creditcard, Bijenkorf Card)+31 (0)20 660 06 11
Qander (Holland Visa Card, Miles and More)+31 (0)73 646 25 99
Rabocard+31 (0)499 49 91 12


Zo snel mogelijk melden

Meld verlies of diefstal van een bankpas of creditcard altijd zo snel mogelijk, in ieder geval binnen 24 uur. Als je te lang wacht, kun je aansprakelijk gesteld worden voor de schade.

Bij het verlies van een creditcard kun je vaak ook kiezen voor het blokkeren van de betaalfunctie. Mocht je de kaart weer terugvinden, dan kun je hem weer deblokkeren.

Na het melden van verlies of diefstal kun je ook meteen een nieuwe kaart aanvragen.

Kijk voor meer informatie ook op de website veiligbankieren.nl. Deze is speciaal hiervoor opgericht door de banken zelf.